| Author |
Message |
EspenO
|
|
Post subject: 2007 i bil-bilder (56k noe så veldig)
Posted: onsdag 12. Des 2007 - 18:14
|
|

Status: Offline
|
|
Vi går jo inn i tiden for oppsummeringer av året som har gått...
2007 har vært rimelig aktivt på foto- og prøvekjøringsfronten, så hvorfor ikke benytte anledningen til en liten (nåja) bildekavalkade. Det er selvfølgelig ikke meningen å skryte av alle de fete bilene man har vært så heldig å få prøve... jo forrresten, det er nettopp det det er
Lim på tråden med de bildene du var mest fornøyd med i år!
Her er mine...
Rett før nyttår var det dags for Ferdinands to fletta nye BMW-verstinger, M5 og Z4 M Coupe. Den Z4-en er direkte medvirkende årsak til at det står en annen Z-coupe på gårdsplassen i dag, for å si det sånn... M5-en var så teknologisk overkill at man ble helt matt, og det var lett uvirkelig å kjøre 5-serie med den V10-lyden...
Mars så en utflukt med japansk roadster og klassisk tysker.
Bilene var jevnt matchet og egentlig likere enn jeg ville trodd, Nissan'en kanskje litt mer komfort-innrettet. Min første tur i 911, og det satte spor Første famlende forsøk med RAW-bilder tror jeg. Harddiskplassen har ikke vært den samme siden.
Og i april disse to slemmingene, en 996 GT3 mk1 og en carbonschwarz M3.
Stakkar M3-en. Det er en ypperlig bil, men den kunne hatt Jessica Alba ferdig innsmurt i babyolje og ingenting ellers i passasjersetet uten at jeg hadde brydd meg. Det fins ingenting jeg vet om på denne jord som gir en sånn følelse av skrekkblandet fryd og kobler sentralnervesystemet ditt rett i hjulopphenget som en tidlig GT3.
Sommer og tid for den tradisjonelle (to år på rad ) turen til The Goodwood Festival Of Speed. Mye rart man ikke ser sånn til dagen der...
Tilbake i gamlelandet, og tid for å lufte to eksemplarer av Alfa 156-eierens våte drøm, GTA... Den ene, tidligere eid av Ferdinands mest trofaste kunde ( ) hadde t.o.m. Selespeed. Udda!
Ut på tur i GT3 igjen i juli, denne gang matchet mot 997 Carrera S. Den perfekte kombinasjon, vet jeg minst ett annet forummedlem synes For extra added scariness hadde denne GT3-en en brutal-shortshift med vandring best målt i mikroner.
En 118d og en Boxster passerte også linsen sånn omtrent i denne perioden -
Skråbilder Blir Automatisk Tøffe (tm)
Skrint med besøk på Eikås i år, men fikk i alle fall tatt en tur for å se BMWCCN Hordaland forsøke å ta livet av seg selv og E30'ene sine
...før det var tid for Italiensk Dag på Våler.
Og her en sterk kandidat til årets motorlyd (lene seg tilbake og avvente skrikene om Ferrarier med flat veiv eller hva det nå er ). RS4 er en helt fantastisk kompetent bil, massiv powah og det drar bare så spikrakt... løøvly.
Og så var det avgårde i en snasen 996 Carrera 4S med ekstra goodies... Må bare poste at av AndySix' bilder her... selve bildet:
Idyllisk og fredfylt, ikke sant?
...og så the making of-bildet
En annen opplevelse som står spikret - EsJos nye Exige. Mht Lotus er det bare å erklære seg komplett inhabil, jeg tror knapt jeg vet om morsommere bil enn dette anabole plastbadekaret fra Nord-England Den gir slik uforfalsket respons og kjøreglede at det er vanskelig å beskrive, prestanda og lyd som nesten er uovertruffet uansett prisklasse... Skal ha. En gang.
Over til klassen "skal ha - om jeg raner Fort Knox en gang". Det ble ymtet om at noe ganske spesielt var på vei over fjellet, så EsJo og jeg kjørte i møte. Og sannelig, i en viss tunnel noen timer unna...
Ord blir litt fattige i en sådan stund, det som står best spikret i minnet er det hese bjeffet fra den store V10-eren og måten turtallet virket fullstendig upåvirket av noen tunge snurrende deler... det steg og sank tvert! Full av lett nerveslitende mekaniske lyder (som skulle være der selvfølgelig) og langt mer prestanda enn kunne utnyttes Voss-Bergen.
Syk,
syk,
syyyyk bil.
På en av årets aller mest minneverdige turer fikk jeg knapt tatt et eneste bilde selv... men vi reddet i alle fall skoleturen til en fyr på bilforumet
Oktober var også mer enn litt spesielt. Da fikk jeg oppleve noe jeg har drømt om siden ca 1986, da "Automobil" blåste nærmere 10 sider på en lyrisk prøvekjøring av Aston Martin Vantage. Å kjøre Aston, nærmere bestemt en DB9 cabriolet. Håndbygd. V12. Sånn ca det lekreste designet de noensinne har prestert i Newport Pagnell.
Jo, den overtraff forventningene, den.
Slutten av november, og kanskje ikke den mest fornuftige tiden å dra ut på gateslicks Men fornuften får vike når det trengs bilder av Ferdinands... sjette? sjuende? Exige. Og første tur for min del i Elise.
Takk for oppmerksomheten, det var julebrevet for i år  |
|
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Post subject: 2007 i bil-bilder (56k noe så veldig)
Posted: onsdag 12. Des 2007 - 18:58
|
|
Administrator

|
|
Hva kan jeg si? AOL? Ser ut som ditt år har vært omtrent identisk til mitt (heldigvis).
menneh, det har trolig skjedd så mye at enkelte ting er glemt..faktisk...
Hva med da vi i mai prøvde den artigste bilen i manns minne (og den sitter som støpt i flere menns minner):
...en bil undertegnede bare var nødt til å levere fra seg nøkkelen til mens helsen ennå var i behold. Aldri før har Laksevåg føltes som Monacos gater! Fy ffff....
Ikke helt feil var dagen i sommer hvor vi i tur og orden sammenliknet GT3; 996 mk1, 996 mk2 og 997. En kar der ute på Frekhaug tror jeg ikke hadde sett så mye artig på en gang der ute mens han hang ut av vinduet med mobilkamera sitt. Ikke vi heller.
Samt dagen du var inne på hvor vi begge fikk vårt første ordentlige møte med hestebilen fra Maranello:
Og appropos sammenlikninger... Dette er en jeg hadde gledet meg til noen måneder:
... Takk for i år
 |
_________________ Captain Slow
www.evo.no // www.alfa156.net || www.andycam.no \\ www.98super.no
2009 BMW 320dT M-Sport
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Post subject:
Posted: torsdag 13. Des 2007 - 06:56
|
|

|
|
Helt rått! Kongepost
Virkelig klasse over bilene det refereres til her, helt utrolig hvor mye gromt som dere får "henda/linsa på". Ikke minst Ferdinand motor imponerer. Utrolig bra bilder dere tar, virkelig klasse over materialet deres. Jeg bøyer meg i støvet. Det er som tatt ut av EVO magazine... og det er det jo på en måte også.. helt evo, hehe!
utviklingen av bildekvaliteten og biltyper som er avbildet har virkelig steget mange hakk i 2007 Meget inspirerende! |
_________________ 2007 Honda Accord 2.2 Sport
"...the fuel of satan!"
|
| |
|
|
|
 |
Cosmo
|
|
Post subject:
Posted: torsdag 13. Des 2007 - 08:59
|
|

|
|
Misunnelig på EspenO og Andy? Neeeeeida
Kanonbilder av kanonbiler. Jeg stiller som testfører for Ferdinand anytime  |
_________________ 2001 BMW E39 525i
1997 BMW E36 316i
(x) Div tyskerstål + en tohjuling fra Japan
|
| |
|
|
|
 |
fredrich
|
|
Post subject:
Posted: fredag 14. Des 2007 - 08:04
|
|

|
|
| Cosmo wrote: | Misunnelig på EspenO og Andy? Neeeeeida
Kanonbilder av kanonbiler. Jeg stiller som testfører for Ferdinand anytime  |
Ditto, hehe. Flotte bilder i denne posten, ser ut om om det er lagt en del tid ned i dem. |
|
|
| |
|
|
|
 |
isager
|
|
Post subject:
Posted: søndag 16. Des 2007 - 19:26
|
|

|
|
| Imponerende tråd! |
[x] MY02 Impreza WRX
[x] MY00 Impreza GT Wagon
|
| |
|
|
|
 |
LilleUlv
|
|
Post subject:
Posted: søndag 16. Des 2007 - 21:26
|
|

|
|
| Vanvittig bra!! jeg bare bøyer meg i støvet!!! |
_________________ -= Nissan Laurel C32 2,4l - Bruksbilen =-
-= 1/2 Nissan Stealth80 - Slæddebilen =-
-= Opel Astra F 1,7 TDI - "Kadett XC" - Solgt =-
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Post subject:
Posted: mandag 17. Des 2007 - 15:02
|
|
Hovedadministrator
|
|
Haha, dette er så sinnsykt bra at jeg blir stum.
I heiteste... Kjenner jeg dere? Hvem er dere og hva har dere gjort med Anders og EspenO?  |
_________________ Kjører dieseldrevne tyske hvitevarer. Jo svartere det ryker jo fortere synes jeg det går
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Post subject:
Posted: mandag 17. Des 2007 - 20:32
|
|

|
|
Psst! Espen! Det er aliens fra planeten Photo som har tatt over "skallene" til Anders og Spenol!  |
_________________ B M W
|
| |
|
|
|
 |
EspenO
|
|
Post subject:
Posted: tirsdag 18. Des 2007 - 02:32
|
|

|
|
Hmm. Jo altså, det begynte med at vi fikk en epost fra Canon. De fortalte at de hadde startet et nytt genmanipuleringsprosjekt, og lurte på...
Veldig kjekt at dere liker bildene. All skryt blir selvsagt mottatt helt ukritisk Spøk til side så er det fantastisk morsomt å få jevnlig fototrening på denne måten. Jeg er jo så heldig å ha Andy å "strekke meg etter" også. Lett å holde seg ydmyk ift egne fotokunnskaper når jeg ser hva han får til med samme motiv.
(At man får kjøre überfete biler i tillegg er jo en liiiiten bonus, ja ) |
|
|
| |
|
|
|
 |
EspenO
|
|
Post subject:
Posted: tirsdag 18. Des 2007 - 03:12
|
|

|
|
Og forresten, hvor blir det av alle andres bilder fra 2007? Synes vi skal få til en liten best-of tråd her!  |
|
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Post subject:
Posted: søndag 23. Des 2007 - 13:28
|
|
Administrator

|
|
Virker som du la listen litt høyt her, Espen.
Men vi ser gjerne flere bidrag her. I all ydmykhet vet jeg at det er veldig mange som tar gode bilder her! |
_________________ Captain Slow
www.evo.no // www.alfa156.net || www.andycam.no \\ www.98super.no
2009 BMW 320dT M-Sport
|
| |
|
|
|
 |
viper
|
|
Post subject:
Posted: mandag 24. Des 2007 - 08:20
|
|

|
|
Motivene strekker ikke helt til med tidligere postede bilder, men skitt au.
Tidsfordriv kan brukes til så mangt.
Under årets mb190klubb-treff, satte flere medlemmer ny standard når det gjelder sandblåsing.
Biler bedre egnet til gruskjøring, her fra årets Rally Sørland.
Retard Racing, alt kan sladdes med.
GT-R
 |
_________________ - '00 Mercedes-Benz E320TCDI Avantgarde
- '89 Mercedes-Benz 190E 2.5-16
|
| |
|
|
|
 |
viper
|
|
Post subject:
Posted: mandag 24. Des 2007 - 08:28
|
|

|
|
|
|
|
 |
Azzido
|
|
Post subject:
Posted: tirsdag 25. Des 2007 - 06:54
|
|
|
|
Får henge meg på her selv også. Litt av de bildene jeg har tatt i treff sammenheng året som har gått...
Og til slutt har dere ett bilde av Viper i kjent stil
 |
_________________ -02 Audi A4 stv 130hk tdi
-Canon Eos 350d / 17-85mm
http://www.swfoto.no
|
| |
|
|
|
 |
EspenO
|
|
Post subject:
Posted: tirsdag 25. Des 2007 - 11:45
|
|

|
|
Ah, se her ja! Kanonbilder!
Spesielle favoritter: Flammespyttende Cossie og 200SXen med svak panserlås  |
|
|
| |
|
|
|
 |
Camilla
|
|
Post subject:
Posted: onsdag 26. Des 2007 - 12:14
|
|

|
|
Artig tråd, flott å summere opp 2007 året i foto!
Jeg har ikke så mye fancy å komme med som EspenO har da.. hehe, men kan legge ut noe som jeg har vært med på.
For meg har det vært et super hektisk foto år, med både jobb i Gatebil, Autofil samt Bergensavisen.
Året mitt begynte med en photoshoot med Polly's TransAm i januar 2007.. som endte i snøstorm på sommerhjul og 1407 hk:
En del Gatebil treff ble det på meg i år, på Vålerbanen, Mantorp og rimelig mange treff på Rudskogen:
Vårmønstring for motorsykler på Festplassen i Bergen:
Litt oppvarming av dekkene er kjekt:
!
Chatrine med sin Mini Morris fra Oslo:
Girls Go Fast treff / kjøring på Rudskogen i sommer:
Svensk Porsche:
Custom Cars X5:
På Eikås:
Litt messer ble det i år, i Lillestrøm på BIL 07 og Essen Motorshow i Tyskland:
Var innom Ford's bremsedag hos Polly i høst:
VACN treff:
Bilder av Ferdinands biler:
M3 Coverbil for Gatebil Magazine nr 01 - 2008
Sjefen min sin Catherham:
Litt bytting av bil ble det på meg i år, ut med Calibraen og inn med Coupen.
Tror jeg bare avslutter her, har mye å ta av, men sikkert mye som er passe kjedelig å se på for dere her.
Lader opp til neste sesong jeg, tror det blir knallrått, gleder meg masse! |
_________________ 2003 Astra Bertone Turbo Irmscher edt.
http://blogg.camillast.com/
Mail: camilla.gatebil@aller.no
Fotograf i: Gatebil Magazine - Autofil - Bergensavisen
|
| |
|
|
|
 |
vegar
|
|
Post subject:
Posted: onsdag 26. Des 2007 - 15:29
|
|

|
|
Mye fine bilder
ps: når jeg trykket meg videre på linken EspenO la ut, ble jeg ganske overasket over alle Evo'ene som holder til på Bilforumet  |
_________________ shag.no
| stian_Toyota wrote: | | Ja men faen espen 90 er faen meg ikke bergiser fikk da svar om statoil likke ved kg |
|
| |
|
|
|
 |
EspenO
|
|
Post subject:
Posted: onsdag 26. Des 2007 - 15:36
|
|

|
|
| camilla-v6calibra wrote: | Artig tråd, flott å summere opp 2007 året i foto!
Jeg har ikke så mye fancy å komme med som EspenO har da.. hehe, |
...du liksom!
Så utrolig mye tøft! Ambisjonen for i år er å ta like tøffe kjørebilder som deg, tror jeg Minien i parkeringshuset og den oransje 944-en for eksempel... |
|
|
| |
|
|
|
 |
Camilla
|
|
Post subject:
Posted: onsdag 26. Des 2007 - 16:30
|
|

|
|
| EspenO wrote: | | camilla-v6calibra wrote: | Artig tråd, flott å summere opp 2007 året i foto!
Jeg har ikke så mye fancy å komme med som EspenO har da.. hehe, |
...du liksom!
Så utrolig mye tøft! Ambisjonen for i år er å ta like tøffe kjørebilder som deg, tror jeg Minien i parkeringshuset og den oransje 944-en for eksempel... |
Takker for det.. vi får alle gi gass i 2008 med foto.. blir mer og mer konkurranse på å få gode bilder, er rimelig mange som er dyktige synes jeg, så her er det bare å henge med! |
|
| |
|
|
|
 |
|
|
Post subject:
Posted: torsdag 27. Des 2007 - 03:09
|
|
Hovedadministrator
|
|
Fy fader som du har utviklet deg Camilla! Likte spesielt bildene av Cathrine og hennes Mini - og så klart det helt sjefete bidet av Pollys Transam. Imponerende  |
_________________ Kjører dieseldrevne tyske hvitevarer. Jo svartere det ryker jo fortere synes jeg det går
|
| |
|
|
|
 |
Camilla
|
|
Post subject:
Posted: fredag 28. Des 2007 - 16:12
|
|

|
|
| Espen wrote: | Fy fader som du har utviklet deg Camilla! Likte spesielt bildene av Cathrine og hennes Mini - og så klart det helt sjefete bidet av Pollys Transam. Imponerende  |
Kjekt å høre!
I grunn helt tilfeldige bilder jeg lå ut nå, har tatt noe så vannvittig mye bilder siste året, og mere blir det nok neste sesong.
Er det ikke flere som har bilder på lur??
Vet det er mange ildsjeler her inne som har mye bra å vise, kom igjen folkens! |
|
| |
|
|
|
 |
|
|